Jeśli przez chwilę pomyśleć, dojdziemy do wniosku, że tak naprawdę zawsze kiedy uczymy się czegoś, to uczymy się samemu. Musimy coś zrozumieć albo wyćwiczyć pewne umiejętności i nikt za nas tego nie zdziała. W nauce obcego języka nie możemy pójść na skróty. Nauka pod kierownictwem instruktora odróżnia się od nauki samodzielnej jedynie tym, iż to instruktor wskazuje nam następne informacje jak też umiejętności do opanowania. W związku z tym jeżeli by samemu mieć pojęcie, czego dokładnie należy się w danym momencie nauczyć, nauczyciel okazałby się zbędny.
Jest jeszcze jedna funkcja nauczyciela nauki języka obcego. Przez pochwały jak też nagany, poprzez stawianie ocen ma on motywować kształcącego się do systematycznej pracy.
Tego składnika w samodzielnej nauce bez wątpienia nie ma. Kiedy ktoś potrzebuje zewnętrznej motywacji, aby uczyć się obcego języka, rzecz jasna nie będzie w stanie nauczyć się go samodzielnie. Bywa i tak, że instruktor miast zachęcić uprzedzi do nauki języka obcego. Etap kolejny to nauczanie z native-speakerem, który wszakże nie musi być zawodowym instruktorem obcego języka. Nieistotne czy będzie to język angielski, chiński czy może język włoski, to do nas należy podjęcie decyzji, czy podejmiemy się nauki języka obcego samemu czy będzie dla nas korzystniejszą lekcja w grupie pod okiem instruktora.
Zyski które przynosi ta druga opcja to: możliwość dwustronnej konwersacji pomiędzy uczniami, dwustronnej oceny, motywacji ze strony nauczyciela, obiektywna diagnoza dotychczasowych osiągnięć. Jak wyszukać wypróbowaną szkołę uczącą obcych języków w swym mieście? Nic skomplikowanego. Starczy wystukać w przeglądarkę zwrot: szkoła (akrobatyka lublin) włoskiego Warszawa, a znajdziemy mnóstwo wyników. Sprawdźmy dodatkowo opinie wśród forumowiczów lub własnych przyjaciół na temat konkretnej szkoły i już można zabierać się do efektywnej pracy.